Hua Hin en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Dide en Lisanne - WaarBenJij.nu Hua Hin en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Dide en Lisanne - WaarBenJij.nu

Hua Hin en Koh Tao

Door: Dide en Lisamme

Blijf op de hoogte en volg Dide en Lisanne

11 Juni 2016 | Thailand, Koh Tao

Lieve iedereen,

Het drukke en ietwat chaotische Bangkok hebben we dinsdag achter ons gelaten. We zijn in de ochtend met de bus richting Hua Hin gegaan; een luxe busreis van drie uur voor nog geen 4euro per persoon! Eenmaal aangekomen in Hua Hin vonden we gelukkig snel ons hostel want het is toch best heftig met backpack en rugtas in 35 graden en zon... Hierna zijn we naar het strand gelopen om hopelijk wat verkoeling te vinden. Helaas is het zeewater super warm dus je beland eerder in een warm bad. Het waaide er wel flink dus we konden fijn afkoelen in de schaduw van de palmbomen. In de avond hebben we de night market bezocht waar we weer voor een paar euro heerlijk streetfood hebben gegeten.

De volgende ochtend zijn we met een klein schattig tuk tuk achtig busje richting Khao Takiap gegaan om daar een zogeheten 'apenberg' te beklimmen. Voordat we deze uitdaging aangingen moesten we alleen eerst nog ergens ontbijt scoren en dat bleek lastiger dan verwacht want alle fruitkraampjes waren nog niet open. We hadden geen keus en kwamen dus terecht bij een schattig Thais kraampje. Hier een eitje en rijst voor Lisanne en voor Dide 2 eieren besteld, rijst in de ochtend vond Dide nog iets te te veel van het goede. Lies eerste Thaise ontbijt met rijst dus!

Hierna zijn we de berg gaan beklimmen wat erg mooi was. Boven was een soort dorpje van allerlei tempels en Budha's met een prachtig uitzicht. Alleen waar de apen waren? We besloten om hierna richting strand te lopen om op zoek te gaan naar chille standbedjes met parasol. Echter konden we die niet vinden maar op het strand zagen we wel een hele hoop schattige aapjes én de enige echt 'apenberg'. Het leek ons iets te enthousiast om deze berg ook nog te beklimmen dus dat hebben we maar niet gedaan. We hadden toch het gevoel dat 'onze apenberg' rustiger, mooier én hoger was ;) 's Avonds zijn we naar de pier gegaan waar we heerlijk uiteten zijn geweest bij een restaurantje aan/boven het water; echt vakantie gevoel.

Op donderdag zijn we met bus en catamaran vertrokken naar Koh Tao. Hier hebben we ons getrakteerd op een eigen tweepersoonskamer, zo goed als aan het strand. Het is hier prachtig dus wij vermaken ons wel de komende dagen. Vrijdag hebben we dan ook niet veel meer gedaan dan op het strand liggen met een boekje.

Vandaag zijn we het water op gegaan want Lisanne doet hier haar PADI Advanced cursus. Ze heeft twee duiken gemaakt en morgen zal ze nog drie duiken maken, waarvan 1 een nachtduik is, spannend! Heel fijn en gezellig is dat Dide steeds gratis mee mag op de boot en kan gaan snorkelen. Zo kunnen we elkaar daarna enthousiast vertellen over al het moois dat we onder water hebben gezien :).

Nu is het hoog tijd om richting strand te gaan want de zonsondergang hebben we hier nog niet gezien en dat mogen we natuurlijk niet missen!

Tot ons volgende berichtje!
Heel veel liefs, Dide en Lisanne

• 11 Juni 2016 - 14:30

Minga Jongen:

En weer reis ik in gedachten met jullie mee, wat een super leuke tijd meiden, ik wou dat ik weer 20 was. Zo leuk iedere keer dat verslag. Fantastisch, geniet, blijf genieten en ik kijk uit naar het volgende bericht
    liefs voor jullie,
    Minga

• 11 Juni 2016 - 19:05

Nanny Van Vucht-Dam:

Hallo Dames,
    Jullie maken het goed zo te lezen. En wat een avonturen beleven jullie. Heel veel moois toe gewenst bij de volgende duiken. En in de avond lijkt me een beetje minder goed zich. Of vergis is me.
    xxx Nan

• 12 Juni 2016 - 21:48

Niels:

Wat een schattig verhaal San!;)

• 25 Juni 2016 - 14:37

Wout:

Wat is dat genieten voor jullie!
    Mooie verhalen!
    Ps al wat meer vietnamese woorden geleerd en hoe smaken de loempiaas daar?

• 25 Juni 2016 - 14:37

Wout:

Wat is dat genieten voor jullie!
    Mooie verhalen!
    Ps al wat meer vietnamese woorden geleerd en hoe smaken de loempiaas daar?