Daar gaan we! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dide en Lisanne - WaarBenJij.nu Daar gaan we! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dide en Lisanne - WaarBenJij.nu

Daar gaan we!

Door: Dide en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Dide en Lisanne

03 Juni 2016 | Nederland, Amsterdam

Lieve iedereen,

Daar zitten we dan op Schiphol, ingecheckt en wel, helemaal klaar voor ons grote avontuur! Over een uurtje is het zo ver, dan vertrekken we met het vliegtuig naar Bangkok en wat hebben we er zin in!

Met een korte tussenstop in Abu Dhabi komen we zaterdagavond (Nederlandse tijd dus ergens in de middag) aan in Bangkok. Hier zullen we 3 dagen blijven en dan gaan we deze chaotische stad omruilen voor de mooie stranden en eilanden in het zuiden van Thailand. Het plan is om het eiland Koh Tao te bezoeken om daar o.a. te gaan duiken en snorkelen. Het hangt van het weer af of we nog meer eilanden willen bezoeken. Uiteindelijk vliegen we halverwege juni in een keer van Surat Thani naar het noorden van Thailand, naar Chiang Mai.

Hier zullen we Chiang Mai bezoeken en ook mag het backpackersplekje Pai niet ontbreken. Vanuit hier zullen we langzaam richting het noordoosten van Thailand trekken. We willen langs de Mekong reizen – de rivier op de grens van Thailand en Laos – waar het rond dit tijdstip van het jaar erg mooi schijnt te zijn.

Op 2 juli moeten we dan weer in Bangkok zijn om door te vliegen naar Hanoi (noord Vietnam). Daar willen we richting de bergen gaan waar we Sapa als uitgangspunt nemen om een aantal dorpjes te bezoeken. Ook willen we daar graag per kajak de prachtige Ha Long Bay bezoeken.

Daarna zullen we met bus en trein van noord naar zuid gaan trekken. Het exacte plan bepalen we tegen die tijd maar op ons lijstje staan zeker Hue, Hoi An en Da Lat. Uiteindelijk zullen we eind juli in de omgeving zijn van Ho Chi Minh City. Vanuit hier vliegen we – natuurlijk nadat we de Mekong Delta nog hebben bezocht – weer terug en dan zullen we 30 juli weer in Amsterdam landen. Maar dat duurt gelukkig nog héél lang ;)

Een hoop mooie vooruitzichten dus! :)

Tot ons volgende verslag, tot in Thailand!

Heel veel liefs,
Dide en Lisanne

• 03 Juni 2016 - 20:26

Karin Van Vucht:

Hallo Lisanne en Dide,

Wat een spannende vooruitzichten.
    Ik blijf jullie volgen

Veel liefs

Je tante Karin

• 03 Juni 2016 - 20:37

Claudia :

Ha Died,

Heel veel plezier!! Genieten!!

Xx Claudia

• 03 Juni 2016 - 22:53

Janneke:

Oh wat heerlijk zeg. Ik geniet weer helemaal mee. Voor nu een goede reis en geniet ervan!! Liefs Janneke

• 05 Juni 2016 - 08:22

Minga Jongen:

Wat een mooie plannen allemaal, ik wou dat ik nog zo jong was, dan deed ik beslist zo'n reis. Het lijkt me fantastisch, ik geniet op afstand wel met jullie mee, heel veel plezier, maak er een mooie reis van en oppassen met vreemde mannen hoor, hoewel die heb je hier in Nederland ook. Gewoon voorzichtig zijn en mega genieten, hartelijks van hier, xMinga

• 06 Juni 2016 - 09:49

Niels:

He San! Veel plezier! Is het een beetje te doen daar met de tropische hitte? Toch geen regen seizoen?? Wij genieten hiet ook van een zonnetje. X N&I