Jungle Tour & Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dide en Lisanne - WaarBenJij.nu Jungle Tour & Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dide en Lisanne - WaarBenJij.nu

Jungle Tour & Bangkok

Door: Dide en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Dide en Lisanne

02 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

Swasdi,

Onze reis door Thailand zit erop. Wauw wat was dit gaaf en wat hebben we een hoop meegemaakt! Gelukkig is dit nog niet het einde en mogen we nog vier weken door Vietnam gaan reizen. We wachten nu op Bangkok airport op onze vlucht naar Hanoi in het noorden van Vietnam.

Dinsdag zijn we vertrokken uit Ubon Ratchathani, een dag eerder dan gepland vanwege de vele regen daar. Onze volgende stop was Bobby's appartement in Pak Chong voor een Jungle tour van 1,5 dag door Khao Yai National Park. De reis hiernaar toe met de bus was wederom een full Asia experience. Ten eerste bleek de bus compleet roze te zijn, van de stoelen tot het plafond en de gordijntjes, erg heftig. Ten tweede zou het een lange rit van 8 uur worden, maar maak daar voor ons maar 12 uur van. We hebben twee keer ongeveer 1,5 uur stilgestaan langs de snelweg omdat de bus niet meer verder wilde. Een ANWB kennen ze niet in Thailand, dus het lijkt alsof alle buschauffeurs ook een soort busmonteur (proberen te) zijn. Na twee keer 1,5 sleutelen aan de bus kreeg onze chauffeur hem weer aan de praat en moesten we snel instappen om verder te rijden. De locals doen overigens of het de normaalste zaak van de wereld is en gaan rustig naast de bus zitten wachten, dus het zal wel vaker gebeuren. Voor ons Nederlanders een erg goede anti haast therapie, want je kan toch nergens anders heen. We moesten eigenlijk voor 20.00 uur op het busstation van Pak Chong zijn, waar Mike (de eigenaar van Bobby's) ons zou oppikken. Door alle vertraging gingen we dit niet redden en bleek tevens ook nog dat de bus voorbij onze bestemming Pak Chong reed. Gelukkig hadden we dit door en gingen we snel naar de chauffeur, waarna hij ons random ergens langs de snelweg uit de bus zette. Mike was gelukkig zo lief om ons daar op te pikken. Uiteindelijk waren we om 21.00 uur veilig en wel op onze bestemming aangekomen, helaas was het restaurant al wel dicht en gingen we zonder eten naar bed...

Maar niet getreurd, het ontbijt stond om 6.30 uur voor ons klaar; onze eerste American Breakfast (2 gebakken eieren, bacon, toast, vers fruit, juice en thee) wat we erg goed konden gebruiken met onze lege maagjes. Om 7.00 uur begon het Jungle avontuur en vertrokken we in onze jeep met 8 anderen en onze gids richting het National park. We begonnen met het spotten van Gibbon aapjes en het was meteen raak. We zagen ze al snel slingerend door de hoge bomen vliegen. Vervolgens verlieten we de jeep voor een hike van 3,5 uur door de Jungle, dankzij het regenseizoen is het zo mooi groen. Tijdens de hike een Bambi gezien, nog meer Gibbons en een ander soort aapje dat wel op de grond leeft (in tegenstelling tot de Gibbon die altijd in de bomen blijft). Na dit avontuur waren we allemaal erg hongerig en was het tijd voor de lunch, een heerlijk Thaise curry die Lies iets te pittig vond. Met onze buikjes reden we richting een waterval, maar opeens ging de jeep wel heel hard rijden en bleken we te stoppen bij een olifant. Jaja we hebben een wilde mannetjes olifant gezien, zo onwijs vet! Dide de paparazzi was het als enige gelukt om een mooie foto van redelijk dichtbij te maken, dus kijk straks maar goed tussen de foto's! Na de olifant hebben we nog 2 hele mooie watervallen bezocht en sloten we af met een ritje in de jeep om nog meer wild te spotten. Jammer genoeg ging het toen hard regenen dus was al het wild aan het schuilen. Maar onze dag kon al niet meer stuk na het spotten van de olifant. 12 uur na vertrek kwamen we moe maar voldaan terug bij Bobby's en na een heerlijk maaltje zijn we vroeg naar bed gegaan.

Donderdag begon onze toer pas om 15 uur dus konden we lekker uitslapen en relaxen voordat we op pad gingen. We begonnen met een bezoekje aan een Natural spring waar we heerlijk hebben gezwommen. Het water was hier 24 graden en dat was erg verkoelend in tegenstelling tot de zee van 31 graden. Stop 2 was een grot met een tempel erin en natuurlijk erg veel vleermuizen. Wisten jullie dat er alleen al in Thailand meer dan 100 soorten vleermuizen zijn? Bij een andere grot gingen we kijken hoe miljoenen vleermuizen rond het invallen van de schemering naar buiten vlogen, dit was een erg gaaf gezicht.

Thailand wilden we afsluiten hoe we het ook zijn begonnen; met de drukte van Bangkok. Vrijdag zijn we met de bus naar Bangkok gegaan (was gelukkig maar 3 uur) en hier nog heerlijk een dagje rond geslenterd. 's Avonds hebben we afgesproken met Casper (het broertje van een vriendin van Dide) die toevallig ook in Bangkok was. Samen heerlijke Pad Thai gegeten bij hetzelfde streetfood kraampje als onze eerste avond, want dat was toch echt wel de lekkerste van heel onze reis! En natuurlijk hebben we nog een biertje gedronken op onze onwijs mooie vier weken in Thailand.

Wij stappen zo het vliegtuig in voor ons tweede avontuur en we will keep you posted! Tot in Vietnam.

Liefs,
Lisanne en Dide

• 05 Juli 2016 - 11:31

Karin Van Vucht:

Blijft spannend al die verhalen en wat ondernemen jullie veel!!

• 05 Juli 2016 - 12:55

Wout:

Prachtig allemaal!
    De loempia's komen er nu echt bijna aan.;)