Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dide en Lisanne - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dide en Lisanne - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Dide en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Dide en Lisanne

06 Juni 2016 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Ondertussen zijn we alweer drie dagen in Thailand. De heenreis verliep gelukkig heel voorspoedig. Het toppunt was toch wel dat de tweede vlucht van Abu Dhabi zowat helemaal leeg was waardoor we ieder onze eigen rij stoelen hadden en fijn nog wat uurtjes hebben kunnen slapen.

Eenmaal aangekomen in Bangkok zijn we met de moderne Skytrain en de taxi in no time bij ons hostel beland. Hier hebben we in een zijstraatje van Koh San Road ons eerste Thaise maaltje op; Pad Thai voor maar 75cent per persoon! Het eten is hier echt zo goedkoop én lekker!

De volgende dag (zondag) zijn we in de ochtend vroeg richting het noorden van Bangkok gegaan om de gigantische Chatuchak Weekend Market te bezoeken. Daar hebben we ruim 2.5 uur rond geslenterd en natuurlijk zijn er ook wat leuke spulletjes gekocht. Hierna hebben we in de middag het buurtje rond ons hostel verkend en een aantal tempels gezien en bezocht.

Vandaag hebben we een hele mooie fietstocht gedaan met Co van Kessel fietstochten. We begonnen in Chinatown waar we door alle smalle steegjes zijn gefietst met duizenden marktkraampjes. Daarna zijn we met een oud treintje naar de buitenwijken van Bangkok gedaan en hebben we daar over smalle paadjes langs een rivier gefietst. Echter bleek dit toch wel moeilijk te zijn want Lisanne is met fiets en al in een sloot beland... Gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden en kunnen we er nu heel hard om lachen haha! Ondanks dit kleine incidentje hebben we de tocht, na een korte douche bij lokale bewoners die er ook hard om moesten lachen, vervolgd waarbij we nog heel veel van Bangkok hebben gezien. Echt een aanrader!

Nu ons laatste avondje in het chaotische en warme Bangkok en dan zullen we morgen met de bus richting Hua Hin vertrekken. Dit is een voormalig vissersdorp in het zuiden waar we lekker willen gaan genieten van zon en strand, hier kijken we heel erg naar uit ;)

Tot ons volgende verslag, waarschijnlijk wordt dit vanaf het (duik) eiland Ko Tao waar we na Hua Hin naartoe gaan.

Veel liefs,
Dide en Lisanne

• 06 Juni 2016 - 17:37

Chantal:

Hahah hilarisch San in het water!! Leuk om jullie reisverhaaltjes mee te lezen, geniet ervan allebei!!

• 06 Juni 2016 - 17:38

Laura:

Oh meiden wat heerlijk! En wat moest ik lachen na jullie eerste avontuur op de fiets ;) Veel plezier nog in Bangkok! <3

• 06 Juni 2016 - 17:50

Minga Jongen:

Wat een leuke avonturen allemaal, top hoor meiden. In gedachten reis ik mee, behalve in die sloot, geweldig zo'n tochtje.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag, liefs aan jullie,
    Minga

• 06 Juni 2016 - 17:52

Marjolin:

Klinkt als een goed begin! Ik geniet op een afstandje mee! Liefs, Marjolein

• 06 Juni 2016 - 18:05

Leander:

Hahah lekker San;-) in Nederland maar op fietscursus:p Klinkt wel heel gaaf allemaal hoor. Veel plezier bij het strand en met duiken!!

• 06 Juni 2016 - 18:44

Karin Van Vucht:

Wat een leuk verhaal.
    Maar blijf de komende tijd maar op de been!!

• 06 Juni 2016 - 19:19

Fons: